טלפון

+123-456-7890

אימייל

[email protected]

שעות פעילות

Mon - Fri: 7AM - 7PM

ניקיון והיגיינה הם בעלי חשיבות עליונה בכל מתקן לעיבוד מזון, שכן ללא שניהם, העסק שלך עלול לחוות סיכונים בריאותיים חמורים, בעיות משפטיות, פגיעה במוניטין והחזרות מזון.

חברות ניקיון מקצועיות יודעות בדיוק כיצד להימנע מבעיות אלו על ידי שימוש בשיטות, ציוד ואספקה מתקדמות לתברואה יעילה במפעל. על ידי בחירה בשירות מקצועי זה תבטיח רמות היגיינה אופטימליות במפעל שלך.

מהם חומרי ניקוי?

חומרי ניקוי נועדו להסיר לכלוך ושאריות מהמשטחים. חומרי ניקוי זמינים כאבקות, נוזלים או קצפים, מכילים חומרים אנטי-מיקרוביאליים להרוג מיקרואורגניזמים כגון חיידקים ווירוסים.

שימוש בחומרי ניקוי מתאימים יכול להוזיל עלויות ולהגביר את הפרודוקטיביות במפעל המזון שלך, החל מניקוי רצפות, קירות וציוד ועד שירותי הפשטת רצפות ותיקון.

ישנם סוגים שונים של חומרי ניקוי בשוק, מחומרי ניקוי אלקליים וקוסטיים ועד לחומרי ניקוי חומציים ותמיסות מבוססות חומרים פעילי שטח. ניתן לדלל את חומרי הניקוי על ידי ערבוב עם מים לפני השימוש בטמפרטורות שבין 45 ל-55 מעלות צלזיוס.

חומרי ניקוי אנזימטיים מציעים אלטרנטיבה ידידותית לסביבה וחסכונית לחומרי ניקוי כימיים קונבנציונליים בתעשיות המזון, ומציעים שימושים רבים כולל הסרת ביופילם ממברנות והפחתת פסולת המוצר. יתר על כן, הם נוחים יותר ובטוחים יותר לעובדים מכיוון שהם אינם פוגעים במשטחים כאשר הם מיושמים בטמפרטורות שבין 45-55% C – תוך שימוש בציוד קצף או CIP בדומה לחומרי ניקוי רגילים.

מהם חומרי חיטוי?

חומרי חיטוי הם כימיקלים שנועדו להרוג חיידקים וחיידקים, להגן על מגוון רחב של משטחים במתקני ייצור מזון מפני זיהום חיידקים – מקווי מים וביוב, כלים וציוד ועד לאזורים אחרים בתוך מתקן.

יישומי עיבוד מזון משתמשים בדרך כלל בתרכובות כלור, מי חמצן ותרכובות אמוניום רבעוניות (קוואט). חומרי חיטוי אלו מחסלים ביעילות וירוסים וחיידקים.

לחומרי חיטוי כלור יש פעילות קוטל חיידקים רחבת טווח נגד רוב החיידקים, הפטריות והטפילים; הם חסרי ריח, לא מכתים ולא קורוזיביים למשטחי נירוסטה – מושלם להגנה על הבריאות שלך!

חומרי חיטוי מי חמצן יעילים מאוד נגד זנים רבים ושונים של חיידקים וניתן להשתמש בהם בטמפרטורות נמוכות ללא סיכון לבריאות האדם. יתר על כן, מי חמצן עובד טוב במיוחד כדי להסיר הצטברות ביופילם על משטחים.

חומרי חיטוי Quat הם פתרונות יעילים לחיטוי משטחים במגע עם מזון בריכוזים הנעים בין 100 ppm ל-400 ppm, המציעים את היתרון הייחודי שהתמיסה שלהם מתייבשת ומשאירה אחריה תרכובת שיורית המספקת פעילות קוטל חיידקים עד להתפרקות.

למה משמשים חומרי ניקוי וחיטוי במפעלי המזון?

חומרי חיטוי (או כימיקלים לחיטוי) משמשים לניקוי ציוד ורצפות תוך הפחתת ספירת חיידקים או מיקרואורגניזמים, מסייעים במניעת ייצור מזון המזוהם על ידי מיקרואורגניזמים מזיקים ומקטינים את הסבירות שלהם לגרום לאנשים לחלות. הם ממלאים חלק מהותי בפרקטיקות של ניהול בטיחות מזון.

שימוש בחומרי חיטוי בזמני מגע מומלצים הוא קריטי כדי להבטיח שהמזון המיוצר אינו מכיל עקבות של אדמה או חיידקים שנותרו. יתר על כן, כדי למקסם את היעילות חיוני להתאים את ריכוז חומר החיטוי לסוג האדמה שלו על פני השטח.

חומרי החיטוי מגיעים בצורות שונות, לכל אחד תכונות ושימושים ייחודיים. מבשלים במיוחד נוטים להימנע משימוש בתרכובות אמוניום רבעוניות (QACs) מכיוון שקשה לנקות אותם מהציוד במהירות, מה שעלול להפריע לשימור ראש הבירה.

מנקים

חומרי ניקוי הם מוצרים המשמשים להסרת אדמה, שומן, שמן, חיידקים ומזהמים אחרים מציוד ומשטחים לעיבוד מזון. אלה יכולים לכלול חומרי ניקוי, מסירי שומנים וחומרי חיטוי.

חומרי ניקוי מכילים עד 15 מרכיבים והבחירה שלך תלויה במספר משתנים כולל סוג האדמה, שטח הפנים של הציוד, הטמפרטורה וקשיות המים. יש גם מבחר של טפסים זמינים החל מסבונים ועד חומרי ניקוי בהתזה וחומרי ניקוי בלחץ גבוה.

שמירה על ציוד ומשטחים נקיים היא חיונית למזעור סיכוני הזיהום הקשורים למחלות הנישאות במזון, ולכן כדי להשיג מטרה זו תידרש תהליך ניקיון מאורגן עם נהלים לכל עובד וביקורות סדירות כדי לוודא עמידה בהם. שמירת רישומים תסייע גם במשימה זו.

לקריאה נוספת לחצו:

https://www.mshrclean.co.il/%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%A8%D7%99-%D7%A0%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%99-%D7%9C%D7%9E%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%96%D7%95%D7%9F